Особливу роль у формуванні пізнавальної активності в процесі вивчення біології відіграє біологічний кабінеті. Саме біологічний кабінет є тим місцем у навчальному закладі, куди завжди тягнуться учні, де діти можуть доторкнутись серцем до природи, краще пізнати її, вивчити закони співіснування і взаємозв’язки людини з природою. Але без належної матеріальної бази кабінету біології неможливо актуально впроваджувати нові форми і методи навчання, виконувати лабораторні та практичні роботи.
Стенди "Еволюція органічного світу”, "Генеалогічне дерево органічного світу” та "Теологічне походження життя на Землі” використовуються під час екскурсії "Розвиток життя на Землі”, де розкриваються як наукові погляди на це питання, так і погляди креаціонізму.
Учні із задоволенням доглядають кімнатні рослини та знайомляться із їхньою історією під час екскурсії "Подорож із кімнатними рослинами”. Місце, де розміщено штучний акваріум, найбільше цікавить учнів. Із мешканцями акваріума учні проводять біологічні експерименти, Складання ланцюгів живлення.
Отже, основним принципом роботи у біологічному кабінеті є:
"Все що чую – забуваю,
Все що бачу – розумію,
Все що роблю – пам’ятаю.”
Демонстраційні шафи:
- колекції: членистоногих, молюсків, амфібій, риб;
- муляжі: головний мозок людини, вухо, око, нирки, серце, череп, хромосома, внутрішня будова птаха, скелет птаха, крота, черепахи, крота, риби, людини;
- мікропрепарати : "Розвиток птахів”, "Внутрішня будова птахів”, "Будова ока”, "Товста кишка”;
- набір плакатів;
- гербарії рослин.